Höst i skog och på strand

Idag hade jag tänkt att vi skulle gå på loppis.

Men så fort jag såg den klarblå himlen i morse ändrade jag mig. Kändes helt befängt att stänga in sig på loppis i det här vädret, och då hör Nella & Nuttu ändå till de absolut fräschaste och ljusaste loppisarna jag besökt.

Att löven kan vara sprakande just nu.

Och luften krispig.

I stället gick vi ut på skogspromenad. Eller skog och skog, tveksamt om det kan kallas skog när man så gott som alltid skymtar höghus då man tittar sig runt.

Lite balansövningar.

Bra i alla fall att vi har lite skogsmiljö runt husknuten så att Hannes får vänja sig vid att vara i skogen.

För åtminstone för mig själv är det underbart skönt att vara ute och för omväxlings skull göra något annat än att hänga i lekparker.

Kattalellä!

Sen gick vi till stranden som låg öde.

Också fåglarna flyr sin kos.

Hannes rida detefine have.

Men kallt börjar det vara. Och jag hoppas att magen inte växer så mycket till, för snart går inte dragkedjan i min jacka fast längre.

Visst är hösten härlig.

Vi gick hem förbi det som antagligen är Mattbys färggrannaste tall.

Hannes upptäckte charmen med att sparka löv.

Hannes sitta becke vila lite bene.

Och jag trodde att vi aldrig skulle komma hem igen, för han skulle vila benen på varenda bänk vi gick förbi.

Vi borde absolut komma oss iväg till Noux ännu i höst, för att få uppleva höstskog på riktigt.

 

2 thoughts on “Höst i skog och på strand

  1. Lugna puckar, min jacka är på väg mot dig! Just nu mellanlandar den i Amosparken på fotbollsmatch, men bara mannen kommer ihåg att lämna den på ön torde den nå Esbo kring veckoslutet 🙂

    Noux nästa vecka om vädret och vårt program tillåter? Sopisiko?

    • Perfekt! Hade tänkt att jag skulle lämna in en beställning på din jacka ikväll, men här tycks ju saker sköta sig själv.

      Noux nästa vecka med sällskap låter fenomenalt. Vi får höras närmare då vi vet mer om väder och program.

Kommentera

