En shoppingtur på Kimitoön

Vi började gårdagens shoppingrunda i den nya outleten.

Sen gick vi till Tinnes.

Underbara tyger.

Och härligt somrig fiilis.

Färgglädje.

Sen blev det Söderlångvik.

Vilken alldeles härlig mugg!

Mickel var också på plats.

Somriga ränder.

Finfina mattor.

Vet du, det regnar. Jag sätter regnskyddet på vagnen. Och så bäddade han madrassen ovanpå vagnen och fortsatte köra runt.

Hannes lekte, och jag fick en massa pysselinspiration.

En ny kostym till brandfilten ska jag absolut sy.

Har blivit riktigt sugen på att testa applikation också.

Skojig användning av knappar.

Har en del vinkorkar sparade – något liknande kunde jag ju kanske göra av dem.

Tuffa dörrstoppare.

Exakt här slog det mig att jag borde ha lagt med lite spets då jag färgade kläder tidigare i veckan. Får bli till nästa gång.

Gamla bestick har jag också tänkt fixa nåt av, men det har inte blivit av ännu.

Tror jag har loppisshoppade gamla bestick nånstans i mina gömmor.

Och idag räddade jag två loppisköpta pokaler som redan var sorterade på väg till loppis igen. (Tur att man inte är så snabb med att göra sig av med sina saker alla gånger.)

Midsommarstången såg vi också, men den hade ganska bra kamouflagefärg.

Sommarsmak!

 

2 thoughts on “En shoppingtur på Kimitoön

    • Absolut värt att svänga in där via! Bland hantverken hittar man både inspiration och fina presenter. Dessutom är trädgården kring museet en fin miljö att ströva runt på om man har lite mera tid.

Kommentera

