Fixarlust

Nä hörni, det här midsommarvädret. Åtta grader och liknande regn var det också i julas. Helg som helg, väder som väder, vinter som sommar.

Jag prissatte loppiskläder.

Och sen gick jag på upptäcktsfärd i förråd och på bodvinden. Hittade mormors gamla igelkottsfat – nu ska det odlas smörgåskrasse.

Kollade in en pall jag skulle ha lust att klä om med vaxduk.

Och en cykel man kunde pimpa.

Kom mig äntligen för att fråga efter en gammal tumstock. Får hitta på nåt kul med den tills det känns som rätt årstid för att göra en stjärna av den och klä den med en ljusslinga.

Egentligen är det inte så tokigt med regn och rusk då lusten att pyssla och fixa flödar. Nackdelen är att jag inte lyckas göra nåt av lusten, sitter mest bara och letar idéer på pinterest och på webben. Men värre saker kan man väl göra medan regnet smattrar mot fönsterrutorna.

 

Kommentera

