Torgdag

Onsdag är torgdag i Bruke.

Lite mer kommers idag än på kvällstorget i måndags.

Shopparen. (Som egentligen helst satt på en parkbänk bredvid moffa som tittade efter en sovande Amos i babyskyddet.)

Jag har i flera år tittat på den här försäljarens bord – fina saker i fräscha tyger.

Kanske nåt man kunde pröva på att sy själv.

Har en stark dragning till gult just nu. Kanske är det bristen på solsken som är orsaken. I väntan på väder som matchar en solgul sommarklänning får jag väl fortsätta drömma om en granngul regnrock.

Hannes testade den nya estraden.

Rosala Handelsbod hade fräcka flaskor med bubbel.

Kolla in bordet, vilket briljant sätt att ta tillvara gamla fönster.

Jag är på jakt efter nya favorittéer. Det här var bra, men inte tillräckligt bra för att jag skulle ha köpt hem av det.

Tryffelutbudet var frestande.

Och Sagalunds nya kökshanddukar faller mig i smaken.

 

Kommentera

