Ensam på stan

I fredags åkte jag ensam in till stan. Det hade jag inte gjort sedan Amos föddes.

Vad gjorde jag då? Ställde mig i en kö för en glasspinne. Väntade, väntade och väntade – på att få komponera min egen #magnumhelsinki.

Läckra tillbehör.

Helgen till ära borde jag förstås ha valt att ta Pride rae, längst ner i vänstra hörnet. Men det gjorde jag inte.

Min egen version av Magnum – med torkade jordgubbar, macadamianötter och guld. Ser ut som om jag valde extra allt. Gjorde alltså definitivt inte som tjejen framför i kön, hon erkände för glassmästaren att hon valde tillbehören så att det skulle se snyggt ut snarare än smaka gott. Och jo, hennes silvriga pinne var lite mer stilren än min.

För en gångs skull var jag inte den enda som fotade en glasspinne ur sjutton vinklar. Hela grejen med #magnumhelsinki är att man ska fota, tagga och dela med sig på sociala medier.

Gott var det, men guldflagorna var en miss – de smakade cornflakes och fanns överallt. (Det blev i alla fall miljoner gånger godare än Magnums egen jubileumsglass Marc de Champagne som inte alls föll mig i smaken.)

Kul grej att man får designa sin egen favoritmagnum. Synd bara att sista dagen var idag.

Glasspinnskonst. (Vänta bara, snart börjar jag väl samla på glasspinnar också. Suck.)

Den enda lilla nackdelen med att gå på stan utan vagn är att man får bära sina shoppingpåsar själv. (Så värt besväret.)

Mittiallt blev det sol och sommar.

Jag gick förbi stans antagligen färggrannaste terrass.

Och slog mig ner på gamla goda Esplanad i stället.

Så underbart skönt att få flänga runt på stan på egen hand. Tyvärr hade jag så mycket på fixa-listan att det inte blev tid över för att bara ströva och flanera.

Under tiden var Hannes och Amos med den pappalediga i familjen på utfärd till Angry Birds-parken i Oitans och till Margreteberg.

 

Kommentera

