Bakluckeloppis och annat skoj

I söndags var vi på bakluckeloppis vid Tjuda skola.

Den gamla skolan är en guldgruva för sakletare och andra som gillar gamla ting.

Är sugen på att hänga upp en gammal skolaffisch nånstans hemma, även om det säkert är en inredningstrend som börjar vara passé redan. (Och om inte annat så kommer det att vara väldigt passé sedan när jag lyckats hitta en plats för planschen.)

Allt är oerhört fint ordnat inne i skolsalarna, det är en verklig fröjd att blicka runt sig.

Och det finns massor att titta på från golv till tak.

Symaskin i reseformat – hur behändigt vore inte det om sylusten faller på medan man är ute på vift.

Sådana här har jag alltid lust att kalla armborst, fastän jag vet att det heter något helt annat.

Kas-kas kotiväri.

Några turkosa pinnstolar kunde jag gott tänka mig att ha i min ägo.

Vällastad barnvagn.

Hannes blev alldeles i sitt esse då momi kom hem med den här kranbilen.

Jag fyndade några plagg och lite småsaker.

Och mamma köpte bland annat ett tvättbräde med en skiva av glas.

På eftermiddagen var jag i pysseltagen igen. Metallslöjd denna gång. Vad det blir visar jag sedan då jag fixat färdigt.

Amos trivdes på grönbete.

Sen spände han ögonen i kaffeflaskan och satte fart med sitt krålande.

Slurp!

Dubbelslurp!

 

2 thoughts on “Bakluckeloppis och annat skoj

  1. Voi sötnosarna, så nöjda grejar de på, riktigt en superdag för mamma och momi också verkat det som😊

Kommentera

