Atlantis 2014

Igår åkte jag och killarna iväg till Syndalen i Hangö för att hälsa på den ofrivilliga scouten med familj på lägret Atlantis 2014.

Det här med scoutläger är helt nytt för mig, kul att det ordnas besökskväll så att man får kolla in hur ett megaläger ser ut. 2000 deltagare låter ofattbart mycket i mina öron. Och 1600 besökare lät inte så illa det heller.

Där kom han, brorsan – aldrig redo – med resten av gänget.

Nå, inte ser det ju så hårt ut att vara icke-scout på läger. Men sen fick jag höra att besökskvällen var första gången de besökte caféet och första glassen de åt.

Kusiner på vift.

Den här spegeln var ju riktigt kul.

Jag måste förstås ta en #scoutfitoftheday. (Jag hade dessutom oavsiktligt lyckats klä mig i lägrets temafärg. Tänk att just jag råkade ha nåt turkost på mig – vilket sammanträffande.)

Skattkammaren måste vi ju förstås kolla in.

Hoppborg – som om det inte var svettigt annars.

Amos gillade också hoppborgen, åtminstone att hoppa på utsidan.

Wiggo, fammo/momi och Amos.

Hannes hittade fordon att fördriva tiden med.

Scouterna bodde i olika öar, Asteria var en av dem.

Familjelägret kallades Metis …

… och där hade Wilmer & co sitt tält.

Hannes tyckte nog att tältet var lite spännande.

Matdags.

Det här ser ju perfekt ut (om jag inte skulle veta att det är ärtsoppa i tallriken).

En underbar långgrund strand och makalöst varmt vatten som vi plaskade i, 29 grader var det visst. Ofattbart, nästan. Ofattbart var också att Hannes ville simma. Och han var länge i vattnet. Han ville inte alls ha simdräkt på först, men kom gående lite ut i vattnet tillsammans med momi. Och sen frågade han till allas förvåning mittiallt efter sin UV-dräkt för att han ville simma. Yes, yes, yes!

Jag tror att Amos skulle vara i sitt rätta element på ett scoutläger. (Hannes är jag däremot inte helt övertygad om att skulle trivas så helhjärtat– och för egen del är det ett svagt positivt tja. Själv har jag inte tältat sedan jag gick i skolan, så det skulle ju redan i sig vara en upplevelse.)

Sedan var besökstiden redan över och det var dags att vinka bye bye åt de här killarna som stannade kvar på lägret.

Och åka hem med de här två.

 

2 thoughts on “Atlantis 2014

Kommentera

