Förberedelse inför hösten

Två månader kvar till lekisstart, och den senaste veckan har vi börjat prata om att Hannes ska få gå till lekis och leka då han fyller tre. Jag ska få börja på lekis, säger han strålande glad. Och det känns förstås enormt mycket bättre än ett halvilsket jag ska inte till lekis som han sade i våras. Vet förstås att inställningen hinner svänga otaliga gånger än, men jag är övertygad om att lekis kommer att göra honom gott.

Idag var vi och kikade in genom dörren.

Och så testade vi lekisparken, Hannes egen lekispark.

Än är det en bit kvar innan vi är där, men jag tror det är bra att förbereda sig på lekisstarten så småningom.

(Också på ett annat plan förbereder vi oss på en tillvaro som stor pojke. Hannes har idag varit utan blöja hela dagen utan en enda olycka. Alla hurrar! Och jag har säkert en miljon gånger frågat ”ska vi gå och vattna buskarna nu?”.)

 

2 thoughts on “Förberedelse inför hösten

Kommentera

