Varma vardagar

Den här veckan är det vardag igen efter fyra veckors semester. Och rätt fort har vi – jag och killarna – vant oss vid nygamla rutiner igen.

Senaste vecka sade jag att jag knappast kommer att gå ensam med två små till stranden. Idag gick jag dit ändå.

Nackdelen med att vara ensam med killarna på stranden är att jag bara får den sandiga och svettiga delen av strandlivet – inte den sköna och svalkande delen.

Mellanmål. Nä, det ska nog inte bli vardag med glass – men jag förstår hans glassiver så väl.

Han har varit riktigt glad idag den här killen. Annars är det kämpiga med hemmamammavardagen igen att jag ensam får ta alla strider under hela dagen. Både striderna med trotskillen och striderna mellan bröderna. Pust.

Men det finns ju många sköna stunder också. Som igår till exempel, då jag hade den här utsikten åt ena hållet …

… och den här åt det andra.

 

Kommentera

