Lite loppis igen

Vi var till Nella & Nuttu idag – igen. Regnet ni vet, och jakten på gummistövlar i nästa storlek och miljoner andra orsaker att gå på loppis.

Har reagerat på att det på senare tid allt oftare ser ut så här i N & N. Härliga, färgglada plagg i väldigt bra skick. Polarn o. pyret, Me & I och andra märkeskläder.

Vet att många skulle bli alldeles till sig då de hittar en hel lång rad med Me & I hängselbyxor.

Och visst gillar jag dem också, särskilt igelkotten.

Och Småfolk är jag väldigt svag för.

Först blir jag riktigt glad då jag kommer till ett bord med mycket fint. Det trista är att det är så gott som omöjligt att göra fynd på de här borden. Försäljare som har en massa märkeskläder har också förstånd att sätta pris på dem. Hutlösa pris. Och glädjen mattas snabbt av då jag kollar in kläderna närmare. För jag har verkligen inte lust att betala 15–20 euro eller mer per plagg för begagnade innekläder. (Än mindre har jag lust att betala 10 euro för trasiga och urtvättade och fläckiga plagg, bara för att de har ett visst motiv på rumpan och ett visst märke i nacken.)

Jag börjar vara så kräsen. Inte är jag nöjd då jag hittar fina kläder i bra skick, och inte är jag nöjd då jag hittar bord överfulla med lumpor. Mellanskiktet är bäst, de där borden där man hittar något från mammalådan, något från Lindex/H&M/Kappahl och något från de dyrare märkena. Där kan man fynda. Idag kan jag väl inte skryta med några fynd, mest handlade jag nästan onödiga saker (det vill säga plagg åt Amos som redan borde ha en rätt komplett garderob).

Mitt och Hannes gemensamma nöje är att peta bort prislapparna från plaggen så fort vi kommit hem. Snart har vi lärt upp Amos också.

Dagens skörd – fyra plagg och två par skodon åt Amos, två plagg åt Hannes och ett åt mig. Kunde inte motstå amningshupparen då den var i min färg.

 

2 thoughts on “Lite loppis igen

  1. Vi tycks ha lite samma smak…båda långärmade och båda pyjamasarna finns också i våra garderober:-) jag borde också besöka N&N någon dag.

    • Ha ha haa! Bäst att vi inte går samtidigt till N&N så att vi står där och river i samma kläder.

      Jag fastnade helt för djungeltyget, köpte både pyjamas och body. Hade tittat på ett lite liknande tyg på webben dagarna innan och blev suktad att sy nåt själv. Men det blev oändligt mycket billigare och enklare så här.

Kommentera

