Eftermiddagens höjdpunkt

Den bästa stunden på dagen är när pappa kommer hem från jobbet och hela familjen kan vara tillsammans. Ungefär så står det i Busiga Bebben som vi läser som godnattsaga alltsomoftast. Jag håller fullständigt med. Och jag har ett tillägg: den värsta stunden på dagen är stunden innan pappa kommer hem från jobb. Det är otroligt hur långsamt tiden kan gå och hur osams vi tre kan vara den där timmen innan vi hör nyckeln i dörrlåset.

Som tur är har jag hittat på en programpunkt som ibland räddar dagen för oss (och kanske för grannarna också).

Ska vi gå och möta pappa till bussen? är den magiska frågan jag ställer.

Och det är ytterst sällan jag får ett nej som svar. Fordon väljer vi enligt humör.

Och vet ni vad som är det bästa? Alldeles, alldeles snart är mannen pappaledig i sex veckor och vi får hitta på helt andra höjdpunkter på eftermiddagarna, hela familjen.

 

Kommentera

