Fotvolley och modeshow

Hej resedagboken! Detta handlar om en lördag.

Fotvolleyturnering den här helgen på vår närmaste strand.

Verklig underhållning de skickliga spelarna bjöd på.

Stjärnor på plats var det också. Men resten av familjen var inte så jännä på att titta, så vi gick vidare.

Tröttnar inte på utsikten i första taget.

Plagen hade varit lockande.

Men vi gick i stället på tomatuppköp.

Och lavendel. Känner ni doften?

Jag laddade upp för att sy doftpåsar.

Gick förbi marknaderna igen och kunde inte låta bli att kolla lite.

Nya stämplar till exempel hade varit lite kul, och de blommiga glasen var rätt fina.

Ortens Franco Calabrese-förening marscherade genom stan.

Till lunch blev det pissaladière, en specialitet från Nice. Som en tjock pizza med karamelliserad lök, ansjovis och oliver.

Helt okej, men hade gärna fått vara mer oliver tyckte jag, nu var det nästan lite väl sött med all karamelliserad lök.

Mannen åt vanlig pizza i stället, och den var riktigt god.

Sedan blev det modeshow.

Jag var rentav påläst, hade läst en artikel i lokaltidningen inför evenemanget.

Med mig på showen hade jag detta modelejon.

Låt mig presentera – armywifen har blivit modebloggare – direktrapport från Frankrike.

Först ut på catwalken var frisyrtrenderna.

Jag gillade särskilt flätan med fjärilar. (Gillade alltså inte bara fjärilarna, utan flätan också.)

Och så kläderna.

Gula färgklickar.

Svepande halsdukar.

Det här kan vi väl tolka som att tajta jeans och långa tröjor fortfarande håller ställningarna.

Den rutiga kjolen var i min smak.

Och den cericefärgade morgonrocken såg underbart skön ut, som en extramegalång huppare i velour, med dragkedja från topp till tå.

Barnen på catwalken lockade fram många leenden.

Och sedan några brudklänningar.

Kolla så fin rygg.

Och det var dagens trendrapport.

Råkade gå förbi en affär med mängder med band, märken och andra sytillbehör.

Och sedan fortsatte jag promenera för att försöka få Amos att sova.

Sova? Jag? Knappast.

Men efter en amningspaus gav han sig.

Det här är nog en av de mer rofyllda utsikter jag haft då jag ammat.

 

Kommentera

