Loppissöndag – igen

I söndags var det loppis vid Fort Carré i Antibes.

Charmigt ställe att ha loppis på.

Grammofonspelaren var ju för härlig, och det bästa var att den spelade raspig fransk musik.

De här plattorna blev jag väldigt förtjust i. Men de är ju tyvärr inte det lättaste att släpa hem.

Och kolla det här tv-skalet!

Symaskiner.

Och gamla magasin, som uppenbarligen har ett högt samlarvärde.

Tjusiga klossar.

Och en fin gunghäst.

Den här tavlan hade också sin charm. En tavla som berättar för tjänstefolket från vilket rum herrskapet kallar på dem.

Solig söndag och loppis – en bra kombination. Särskilt då man inte är ute efter något speciellt, utan bara kan ströva runt.

Hannes fick en duplo-ambulanshelikopter.

Och jag köpte lite sytillbehör. Två syskrin fulla, plus lite löst plock därtill.

Och en bok om Heidi.

Den här boken köpte jag inte, men det är ju alltid kul att kolla vad folk i andra länder lär sig om oss nordbor.

Promenad hemåt via hamnen.

Den ena lyxigare än den andra.

Fiskar såg vi också.

Parklunch med eclaire till dessert, men det var inte riktigt min grej.

Kunde inte där i parken låta bli att kolla in syskrinen jag köpte.

Vi är ju i Frankrike, då är en champagnekork förstås den bästa trådrullen. Och en vinkork den bästa nåldynan.

Mängder med knappar och en massa, massa annat också.

Till exempel namnlappar. Hannes kommer att få välja inför lekisstarten om han vill kallas Bertrand Coste eller Huguette Nauny.

Eller så får jag helt enkelt göra nya namnlappar med tillbehören jag har.

Nu har jag rensat och sorterat och slängt bort det jag tyckte var skräp, så nu ryms allt i det syskrin jag tänkte behålla. Och gissa om jag är nöjd.

 

Kommentera

