Dagsrapport

Hannes andra dag på lekis gick bra den med. Han hade ätit potatis (!), bara det alltså. Och så hade han frågat de andra barnen om de vet vad ost är på finska. Det är juusto, hade han sen svarat själv.

Trött kille på eftermiddagen. Kan bara föreställa mig hur utmattad han måste vara efter en massa nytt. Han verkar trivas i alla fall, för då jag på kvällen frågade vad han vill göra imorgon då det är hans födelsedag, tittade han lite förvånat på mig och sade sen Gå till lekis. (Eventuellt bidrar en låda Ville Vallaton-glass i frysen lite till lusten att fira sin dag med lekiskompisarna.)

Amos då? Jag hade sett fram emot att få inleda terminen med knatterytmik med honom idag. Men så blev det inte, i stället var vi på hälsocentralen och limmade ögonbryn.

Han föll omkull i tamburen och slog sig antagligen på skoskåpet, stackaren.

 

6 thoughts on “Dagsrapport

  1. Nåmen Amos då! Jag tänkte ren att vad bra att du hade leukostrip hemma, men du satsade på yrkeslimning första gången så du har modell till nästa gång 😉

    • Jepp, vi gjorde det proffsigt den här gången. (Gissa om vi hade leukostrip hemma annars … Jag kom aldrig ens så långt att jag köpte det jag hade på listan. Men nu har vi leukostrip hemma. Och jag fortsätter googla kortkurser i första hjälpen för småbarn.)

  2. Välkomna hem! Fint att starten gått bra för Hannes😊 och tur i oturen att Amos klarade sig undan med enbart lite lim – sku int va så illa att ha en burk hemma, så kunde man va lite mer relaxed såna gånger som busarna har ”hundra i glaset” 😉

Kommentera

