Åkers

Vi har blivit innehavare i till ett sommarhus, fritidsbostad, ett extra hem, vad man nu vill kalla det. Första kvällen här nu, gungande i en gungstol i vardagsrummet med tickande klockor som enda bakgrundsljud. (Aj nej, köksklockan slår visst också. Rätt högljutt dessutom.)

Så här såg Åkers ut i somras. Nu i oktoberkvällen är det alldeles för mörkt att ens tänka på att fota – trots månskenet. Spännande och lite underligt på samma gång, jag har inte riktigt hunnit landa här ännu. Oerhört roligt att rota i skåp och leta i lådor och se vad allt här finns. Och alldeles underbart med luft och utrymme omkring sig.

Jag kommer givetvis att berätta mer och visa fler bilder, men just nu är jag alldeles för ivrig på att botanisera bland numrerade (!) handdukar med monogram, gamla Gillette-rakblad och några urblekta foton av mig själv som barn.

 

2 thoughts on “Åkers

  1. Hej,
    har inte varit inom din blogg på en stund, du vet: tidsbrist 😀 Grattis med hus! Så spännande! Skall ni flytta dit helt, eller använda det mera som fritidsbostad? Vi har just flyttat in i ett hus från 1938, är mitt uppe i renovering. Så otroligt roligt att renovera på sitt eget, få ändra till egen stil, men ändå spara av det gamla charmet.
    Skall bli trevligt att följa med er, och se mera bilder från ert hus och gård 🙂
    Lycka till!

    • Hejsan, visst är det spännande med hus! Skoj att ni flyttat in i ”nytt” hus, ska kolla din blogg så jag får veta mer.

      Vi kommer att ha Åkers som fritidsbostad/sommarstuga/vinterstuga/vad man nu vill kalla det. Så här till att börja med är det mest gården som ska fixas, huset i sig är i gott skick så där behöver inget göras akut. Och jo, det kommer mera bilder. Jag har tagit en hel del bilder redan, men tar mig bara inte tid att blogga och visa dem.

Kommentera

