Möbelfix

I somras då jag var i Kierrätyskeskus fick jag lust att klä om fåtöljer. Senaste vecka fick jag lust att tapetsera byråer.

Hur snyggt skulle det inte kunna bli att piffa upp en gammal möbel med lite tapetrester.

Nu är jag ju dessutom i den nya situationen att jag har tillgång till en hel del möbler att fixa och trixa med, och har dessutom många olika rum att placera dem i.

Får nu bara vänta på att det klarnar vilka möbler vi ska ha i vilka rum i Åkers innan jag väljer byrå, tapet och färg.

På tal om konsten att förädla annars. Här ett fint exempel på hur man kan skapa mervärde av en simpel ikeastol. Nypriset är strax under tjugolappen, pimpad med pasteller kostade den dubbelt så mycket.

 

Kommentera

