Nostalgi

Jag kom för några veckor sedan över en plastficka med utprintade mejl jag skrev från Australien. Oj denna nostalgi.

Egentligen var det här kanske ett slags förstadium till bloggen, mejl med reserapport till vänner och bekanta. Tror knappast att jag då ens visste vad en blogg var, och inte var jag någon armywife heller. Men på väg ut i världen på äventyr, det var jag minsann.

Slutklämmen från ett annat mejl, från en annan vistelse i Australien. Jag skrev detta 1.9.2004. För tio år sedan talade man inte om selfie. Det var visst ingen självklarhet att publicera foton på sig själv, utan något man gjorde ”alldeles på skoj”. Och för tio år sedan tyckte jag att det var ”behändigt” att ha en digikamera. Det tycker jag visserligen fortfarande att det är, men inte skulle jag längre beskriva en så självklar pryl som just behändig.

Däremot var det väldigt behändigt att få mejlen i utprintad form och som bonus dessutom ett sparat resereportage. För ärligt talat så vet jag inte om jag själv har dessa mejl sparade på nåt sådant sätt att jag skulle kunna komma åt dem just nu.

 

2 thoughts on “Nostalgi

Kommentera

