En lördagseftermiddag i Åbo

Hur det nu kom sig så hade jag en eftermiddag alldeles för mig själv i Åbo senaste lördag. Då jag gick ner i Kaskisbacken mot ån tänkte jag att vädret var exakt som det brukade vara under strömmingsmarknaden på den gamla goda (?) tiden då jag bodde i Åbo.

Och visst var det strömmingsmarknad.

Mina favoriter den här gången var helt klart andra djur än fiskar.

Vad gör man annat då man är ensam på stan? Jo, man går på kaffe.

Till Café Art. (Och pratar med baristan om att bo i Sydney. Ja, det var tio år sen och jag kunde knappt förklara var i stan jag bodde. Dessutom tror jag att jag aldrig riktigt fick kläm på vädersträcken i den staden. )

Bongade en tjusig lampskärm i ett fönster.

Och efter att jag svirat om till partykläder inför kvällen kom jag tillbaka till stan.

Och gick på kaffe.

Det var så underbart att bara gå runt och flanera. Och att bara sitta ner och titta på folk runtomkring en. Har faktiskt saknat det här med att planlöst sitta och titta på folk, det är sällan man tar sig tid till det då man har två små i släptåg.

 

Kommentera

