Ankkurinappi

 

Hej å hå! Ju mindre jag hänger i lekparker, desto besvärligare känns det att hänga där då man väl gör det. Senaste måndag var det hemmadag för Hannes, och då mutade jag Hannes med park och mig själv med loppis.

Gick till vår lokala förmåga, Ankkurinappi, vid det gamla köpcentret här i Mattby.

Hade helt glömt att det existerade ett sådant här ställe. Det öppnade när Hannes var mini och då var jag där några gånger, men nu hade jag inte varit där på över två år. Helt ok för att vara ett allmänt loppis, verkade vara ordning och reda. Men inte så värst mycket barnprylar, jag föredrar därför Nella & Nuttu eller Akseli om man jagar grejer åt småfolket. Den här gången var jag ute efter pysselmaterial jag inte hittade i kierrätyskeskus, och då funkar diverseloppis bäst.

Tjusiga namn på gångarna.

Såg dessa och blev sugen på att fixa något i stil med detta. Men ingen av de här vimplarna var från någon ort som ligger mig nära hjärtat, så det fick bli till en annan gång.

Lite förvånad blev jag över att se att folk också säljer dyra Muminmuggar på ett diverseloppis.

Vårt fynd var en reflexväst i barnstorlek, har ju snart två små som traskar runt och behöver synas. Kom ihåg reflex i höstmörkret, gott folk!

 

2 thoughts on “Ankkurinappi

    • Jag har ännu lerspår på rocken från ifjol höstas då jag åkte linbana, det lossar inte hur jag än tvättar den. Linbanan var tydligen inte dimensionerad för vuxna, särskilt inte för höggravida, tänkte jag då rumpan touchade lerpölen …

Kommentera

