En morgonlänk i Antibes

Det lovas visst riktigt ruskigt och slaskigt väder till i morgon. Därför tänkte jag drömma mig bort till sol och ljus och morgonlänkar i Antibes.

Vägen ner från hotellet mot stranden.

Och så det underbara morgonljuset.

Det var snudd på magiskt. Jag har aldrig förut känt behov av att kunna måla, men när jag tittade på bergen i bakgrunden fick jag sådan lust att bli konstnärlig och stå där med pensel i handen. För jag ville så oerhört gärna spara vyerna för att kunna plocka fram dem senare – och jag visste att ingen kamera i världen gör dem rättvisa. Men bilderna hjälper mig att minnas känslan ändå.

 

Kommentera

