Intresseklubben antecknar

Ni andra tycker säkert att det är alldeles rysligt intressant, men jag tänkte ändå göra en anteckning i det egna arkivet. Amos har nu lyckats leverera båda sorterna i pottan.

Testade att sätta honom på pottan för första gången i augusti, men då skuffade han bara fart med fötterna och åkte runt på badrumsgolvet sittande på pottan. Någon vecka senare var det samma sak. Och sen försökte jag inte mer. För det slog mig att vi var på väg till Frankrike och hade chans till en resa då vi inte släpade en egen potta med. (I juli hade vi ännu pottan med till England för Hannes skull.)

Glömde sen bort pottan hela oktober, trots att den stod framme i badrummet hela tiden. I förrgår kom jag ihåg att sätta Amos där och då satt han en lång stund och kissade faktiskt. Och igår bajsade han också. En av orsakerna till att jag började nu var att Amos haft en hel del blöjeksem de senaste veckorna, och jag tänkte att det kanske hjälper om vi inför pottan. Hoppas nu att vi får rutin på det.

 

Kommentera

