Julpyssel – retroversionen

Som en del i julklappstänket kring att återvinna och fixa själv bestämde jag mig för att i år inte köpa nya tidningar med julpyssel, jultips och fina idéer på juldekorationer till hemmet. Har en hel hög med sådana tidningar från tidigare år, med många bra än så länge oanvända tips.

Lite lust efter nåt nytt hade jag ändå, och gissa därför hur glad jag blev då jag i vårt sovrum i Åkers hittade några tidningar med julpyssel från 70-talet.

Tänkte frikostigt dela med mig av några pysseltips. Vi börjar med Husmodern från 1972.

Självhäftande papper var hett.

Och det kan användas till att dekorera nästan vad som helst.

Tror minsann att jag får skippa washitejpen och börja klippa ut grisar, bockar och hjärtan i kontaktplast i stället.

Sedan Husmodern från 1977.

Lyktorna av guldfolie ser skrämmande bekanta ut. Är rätt säker på att vi gjort något liknande i dagis eller lågstadiet. Kanske dags för comeback?

Så lite julklappshoroskop på det. Det låter ju bra för min del (kröhmmm) – jag ger bort sådant som jag själv vill ha och tar andras generositet för given.

 

Kommentera

