Sjukstuga och rävboa

Vi har haft sjukstuga här hela veckan. Man tycker ju att då man är hemma varenda dag från morgon till kväll borde man få en hel del gjort. Sjuklingen sover ju ändå ibland, och då borde en ha tid att fixa och greja och röja och blogga. Vet inte om jag ska skylla på rastlösheten eller vad, men jag har inte gjort någonting. Inte ens lyckats packa upp väskorna från senaste veckoslut.

Det enda jag gjort är att sticka. Fick en obändig lust att sticka i tisdags, och eftersom det ändå var min födelsedag tyckte jag att jag kunde unna mig lite sticktid.

Resultatet blev en rävboa i barnstorlek. Idén fick jag då jag såg motsvarande på Nella & Nuttu, mönster hittade jag på MuuMurus facebooksida.

Såhär ser den ut med Singsi som modell. Och det kan hända att Singsi får behålla den, för den är stickad i ylle som eventuellt blir för stickigt kring killarnas halsar (men som var enda garnet i orange jag hade hemma).

 

Kommentera

