Dagens mugg 4/5

Söndagens mugg – att ladda om

Glögg igen. Den här muggen är så liten att det fick bli två.

Den första för att varva ner efter veckan, en vecka som mest av allt gick ut på att mäta feber, proppa i medicin och boka om och boka av det program vi skulle ha haft.

Den andra för att ladda upp inför veckan som kommer. En vecka då mannen åker på arbetsresa efter arbetsresa och egentligen inte är hemma alls på vardagarna (han åkte redan idag). Och en vecka då vi förhoppningsvis kan vara utomhus och kan göra saker och kan träffa folk igen.

Och jag vet att det min kropp behöver verkligen inte är mera glögg, dadlar eller auraost – utan sömn. Därför går jag nu och lägger mig, först ska jag bara försöka breda ut salva på Amos fingrar och dra en vante på hans hand utan att han vaknar.

 

2 thoughts on “Dagens mugg 4/5

  1. Min förra vecka var likadan som din, nu hoppas vi på en bättre och mera sömn åt alla! Ja, och lite mögelost och pepparkakor också trots allt. För det är ju så gott 🙂

Kommentera

