Tingeling och bling bling – julstämning i huvudstaden

Här har det varit pysselstuga och sjukstuga om vartannat hela veckan och tiden har inte riktigt räckt till för bloggstuga. Därav uppehållet. Ja, och en hel del av det jag sysslar med är ju hemligt förstås såhär inför jul. Men nåt smått finns det väl att blogga om ändå.

I början av veckan var jag in till stan.

Wow för julbelysningen i Forum. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den, annat än att det var mycket. Väldigt mycket.

Kändes som om man var utomlands, men jag vet inte exakt var.

Gick förbi en tjusig pärm på en av alla jultidningar. Jag har inte köpt en enda julpysseldittandattantidning i år, är riktigt nöjd att jag lyckats hålla mig. Pinterest räcker mer än väl.

Pepparkaksbak á la Polkka Jam.

Råkade på en leksaksaffär som är ny för mig åtminstone.

En äkta, charmig, härlig leksaksaffär med träleksaker och massa andra fina prylar. (Något så helt annat än all gräll plast och actionfigurer i BR jag besökte strax innan.)

Där fanns ett och annat jag själv blev förtjust i.

Och en hel del saker som barnen säkert skulle gilla också.

 

Kommentera

