Att fylla på skafferiet

Roligt att vara hemma vid symaskinen igen. Jag satte genast i tisdags igång med att fixa leksaksmat, för det behöver vi mer av nu då vi har lekkök också i Åkers.

Fjärilspasta och stekt ägg har jag sytt tidigare också, det nya var morot, gurka, tomat, sallad, ostskiva och ett första försök till karelsk pirog. Inspirationen till det mesta av ovanstående kom från Pinterest.

Och det finns hur mycket som helst att göra till. Förutom att jag sannolikt ska vidareutveckla den karelska pirogen lite (så att den blir lite mer verklighetstrogen och inte längre, som mannen uttryckte det, liknar en vidbränd duschmössa) har jag tänkt fixa lax, jordgubbar, vitlök, banan, pepparkakor, brödskivor, raviolipasta, paprikaringar, vattenmelon, potatis, croissanter och tepåsar. Kanske också majskolvar, citronskivor, äpple eller päron och ärtskidor eller bönor. Hannes önskar sig franskisar, men jag skulle föredra att hålla mig till hälsosammare skafferifyllnad.

 

8 thoughts on “Att fylla på skafferiet

      • Vi har några omgångar av ”Ikea maten ” och en uppsättning i trä. Ägg t.ex har vi inte och inte heller skivor av gurka och tomat. Bananen såg ju rolig ut. Men inte är det så noga, flera av dom vi har är också bra. Dom strider om samma leksaker ändå.

Kommentera

