Heimlaga julklappar

Nu då de allra flesta julklapparna är utdelade kan jag visa vad jag pysslade med i december.

Hur gick det då med ambitionen att julklapparna skulle vara hemlagade eller loppisköpta? Gick väl helt okej, skulle jag själv säga. En stor del av de idéer jag hade i början blev aldrig förverkligade, men en hel del hemknåpade klappar blev det i alla fall. (Visst köpte jag lite nya grejer också, men inte så mycket ändå.)

En samling snöglober.

Pimpade och pyntade tändsticksaskar.

Hannes lagade (med lite hjälp förstås) fågelmat som han gav i julklapp.

Roligt också för honom att få ge sådant som han gjort själv.

Jag lagade tändrosor (och har själv också blivit en storkonsument av dem).

Hannes hjälpte till att baka fröknäcke.

Mysli och ”snöbollssoppa”.

En bokigelkott.

Och sen lite sytt.

Ett gåvokort på ett syprojekt (vet inte varför det var så svårt att få de sydda bokstäverna snygga, första gången jag testade dekorationssömmarna såg det massor bättre ut).

Tetranecessärer.

Lavendelpåsar.

En uggla som också är en värme- och köldpåse.

En liten väska som mottagaren får färga själv.

En haklapp.

Bland det loppisfyndade fanns detta.

Och ett sykit bestående av loppisköpt tyg och lite andra sytillbehör.

 

2 thoughts on “Heimlaga julklappar

  1. Tack, myslin var god…det lilla jag hann smaka. Min man åt det mesta men han konstaterade då det fanns typ en portion kvar att ja det var väl visst din julklapp så jag sparade lite i allafall. Det var ju snällt 🙂

Kommentera

