En pimpad fleecejacka

Tidigare i veckan köpte jag en randig halsduk på loppis som pysselmaterial. Tänkte att jag skulle tova den, men hade ingen aning om vad jag skulle göra efter det. Då den sen hängde där i badrummet på tork efter att ha blivit tovad i tvättmaskinen ropade den på att få bli fickor på en fleecerock. Sådana där fickor som ser ut som vantar ni vet, som åtminstone för några år sedan fanns på barnkläder. Såg en sådan jacka på Nella&Nuttu senast och tänkte att det där kan man ju försöka fixa själv.

Tyvärr hade vi ingen lämplig fleecejacka i barnstorlek att förse med fickor. Så jag testade med min egen i stället. En gammal noppig helsvart sak som jag om jag minns rätt fått gratis i samband med någon tidningsprenumeration för väldigt många år sedan.

Tada. Jackan fick nog ett lyft, tycker jag. Enkelt och snabbt projekt var det dessutom, jag klippte bara ut två vantformade bitar ur den tovade halsduken och sicksackade fast dem.

Behändigt att alltid ha vantar med sig. Och lite färgklickar skadar aldrig.

 

2 thoughts on “En pimpad fleecejacka

Kommentera

