Mycket lek och ”gratis lunch”

Programmet vi hade planerat för dagen blev inte av på grund av febriga kusiner i Åbo. I stället åkte vi till den stora lekplatsen där man på sidan om också kan shoppa möbler och miljoner andra grejer.

Gung-gung.

Där finns allt möjligt att sysselsätta sig med.

Schysst att de dessutom den här månaden bjuder barnen på gratis käk.

Jag har typ aldrig sett att Hannes skulle köra med bilar på den bilmatta vi själva har. Men då den var fastnitad på ett bord – då var den skoj att leka med. Tror vi stod där i en halvtimme, minst. Passade bra eftersom den yngre sov i vagnen.

Jag samlade inspiration för mera leksaksmat.

Och idéer till saker man kunde fixa själv och hänga upp på väggarna. Har redan en massa utstansade fjärilar för en annan typ av fjärilstavla, hade glömt att jag påbörjade det projektet i England. Fåglarna av kartor var däremot en ny idé. Tror jag ska kopiera, men sannolikt med andra former och figurer.

Plockade med mig en hög gratis stuvbitar ur en korg.

Billigt nöje tycker man: gratis lek, gratis mat, gratis inspiration och till och med gratis tyglappar. Och så kommer man till kassan. Oho – blev det så här dyrt, jag som bara hade några småsaker. Som alltid. Det blågula möbelhuset vet minsann hur man ska hantera sina kunder, såväl stora som små.

6 thoughts on “Mycket lek och ”gratis lunch”

    • Hade en plan för eftermiddagen: killarna skulle somna i bilen och jag skulle sitta i bilen på vår parkering och frossa lösgodis. Men planen höll förstås inte, den yngre somnade inte – däremot nog den äldre. I stället fick jag gå här hemma och smygäta godis med två små som var griniga, den ena för att den inte sovit och den andra för att den somnat men blivit väckt. Så jo: vi borde ha kommit via Grani. Då kunde vi vuxna ha stängt in oss i köket och haft godisfrossa medan kidsen stridit om alla era leksaker.

      • Bra, det blir planen för nästa Ikea besök! Men hur skulle det vara med besök hos oss nästa vecka? Funderade också på om vi kunde få simhalls-sällskap någon kväll eller veckoslut? H. En som har två barn som sover samtidigt ute i vagnen…har inte hänt på evigheter då den äldre inte egentligen sover på dagen mera. Men kan alltså säga adjö till tidig läggdags i kväll.

        • Tack för lekträffsinbjudan, och tack för lekträffen som vi redan var på! Simhallsbesök är jag som sagt lite skeptisk till. Jag skulle gärna komma, men Hannes sade blankt nej då vi talade om simhall för nån vecka sedan.

Kommentera

