Veckans vanliga

Det börjar kännas som om jag är rätt förutsägbar, i alla fall här på bloggen. Vecka efter vecka gör jag samma saker. Eller åtminstone är det samma saker jag fotar. Och det jag fotar är det jag kommer ihåg att blogga om – så nu kör vi veckans rutiner.

Veckans onsdagsfiilis. Iskallt, fy vilken vinande vind det var.

Veckans loppis. Blev riktigt glad då jag såg den färgglada traven med kläder på Nella & Nuttu. Glädjen mattades dock fort av då jag såg prislapparna.

Det här hade Hannes antagligen blivit glad över. Men nej – även jag har mina gränser för vad jag släpar hem från loppis. Inte en chans att jag skulle betala fem euro för grälla plastgrejer som sedan ligger utspridda över hela lägenheten, och dessutom en manick som har både ljus och ljud (och batterier som ska bytas).

I stället blev det fleeceplagg, solhattar, vårkängor och bilspegel.

Och fleeceplaggen leder oss vidare till:

Veckans pyssel. Hannes var nästa i tur att få en fleecejacka med vantfickor.

Suddigt bildbevis på en glad bärare.

Veckans loppisfynd. Tror jag att jag gjorde idag på Toinen Kierros i Hagalund – en Peak Performance goretexjacka. Antagligen har den haft ett löstagbart fleecefoder som inte fanns med, och huvan saknades också. Tyckte ändå den var väl värd sina tio euro. (Dessutom har jag ju en nyss uppiffad fleecejacka som jag kan ha under.)

Köpte också två spel åt Hannes.

Det här är en version av Chocospelet som finns på lekis och som Hannes lär gilla att spela där. (Och personligen tycker jag att det känns hälsosammare att spela honungsspel än chokospel med honom, ha ha haa.)

Spelet med handelslistor var också riktigt skoj.

Det var veckans vanliga. Men allt har ändå inte gått på rutin den här veckan, för idag hade vi:

Veckans sovmorgon. Jag vaknade en timme och tjugofem minuter senare än väckarklockan hade ringt om jag kommit ihåg att sätta på den. Men Hannes hann i tid till lekis.

 

7 thoughts on “Veckans vanliga

  1. Haha! Vi har ”grälla plastgrejer som ligger utspridda över hela lägenheten” och ju mera ljus och ljud, desto bättre! 😉 😀

  2. Skönt med sovmorgon, du har ju tydligt ett vinnande koncept där, om ni ändå hann i tid till lekis 😉 Här har vi fått sova ostört två hela nätter nu, inte ett pip från nåndera (eller i alla fall har vi inte registrerat det…), inget pottbesök och ingen nappisättning! Halleluja man känner sig utvilad på morgonen 🙂

    Och tummen upp för bra-spegeln, vi har två såna 🙂

    • Jag var mäkta förvånad att Hannes blev klar på 15-20 minuter. Vanligtvis sitter han dubbelt så länge bara och äter sitt morgonmål. Men nu hade mannen i huset också försovit sig så vi var båda hemma. Han matade Hannes, och jag klädde sen på Hannes vartenda plagg. Vanligtvis har jag varken tid eller lust att serva så mycket. Och så gick Hannes till lekis med pappa, så jag kunde fixa mig och Amos klara i lugn och ro. Så ja, vinnande koncept – men ändå inte.

      Många tummar upp för spegeln förresten. Hade inte trott att det kan va sån skillnad på baksätesspeglar, men den här är suverän jämfört med den andra vi har. Hannes första kommentar då han såg sin nya spegel var ”en sån har Wilmer också”. Jag skulle aldrig ha kommit ihåg hurudana ni har.

      • De har nog sånt öga för detaljer ibland, de där småttorna 🙂 Vi har ena i mitten för att se dem båda (eller främst Wilmer) och den andra vid Wiggo för att se honom, han är ännu såpass kort att han syns lite dåligt i mittspegeln.

        Jaa, det kan tydligen vara stor skillnad 🙂 Hade föreställt mig spegel som spegel och testade allra först med en vanlig badrumsspegel.. Hahha!! Sen Liberos mjuka babyspegel – ett skämt! Sen hittade jag denna, och har varit supernöjd 🙂 så har ingen erfarenhet av andra bilspeglar.

        • Hade inte heller trott det kan va sån skillnad på spegel och spegel. Den nya runda har ett härligt vidvinkelperspektiv, man ser ju faktiskt vad som händer på baksätet. Den vi har från förut (perusmodell från kanske biltema) visar bara det som finns precis framför spegeln. Och den är dessutom mycket mörkare på nåt sätt, svårare att urskilja om barnet sover eller inte. Så många tummar upp för runda spegeln!

Kommentera

