Fyra steg

I söndags gick Amos fyra steg utan stöd. Bildbevis har jag inte, för jag hade kameran utom räckhåll. Och även om jag haft bildbevis hade jag inte visat det här, för han var spritt språngande naken. Vår lilla nakupelle tog sina första steg på vägen från pottan mot blöjan och kläderna.

Igår tog han tre steg, efter en stor jumppaboll som rymde undan på kutaklubben.

Idag tog han redan sju steg tror jag. Så nu ska det väl ändå inte räcka så länge tills han börjar gå på riktigt.

Lite kuriosa på det: han tog sina första steg på sin moffas födelsedag (och sin egen ettårochtvåmånadersdag). Jag tog i tiderna mina första steg på min pappas moffas födelsedag.

 

Kommentera

