Vad ska du bli när du blir stor?

Rensade några lådor med gamla skatter i helgen, och hittade papper med framtidsplaner.

Intressant att se hur jag resonerade då.

Året var 1996 och jag var abiturient. Tio år senare hade jag studerat både journalistik och psykologi och nyss fått min första fasta tjänst – som journalist.

Blev förvånad över att jag hade listat jumppa som ett av favoritämnena i gymnasiet. Vet att jumppan absolut inte var i topp i högstadiet, men tydligen hade läget ändrat rätt mycket på några år.

Hittade också en annan lista på framtida yrken. Odaterad tyvärr, men antagligen från gymnasietiden. Men meteorolog?! Det hade jag saligen glömt att skulle ha varit ett alternativ.

 

Kommentera

