Pyssel med ditt och datt

Var i kierrätyskeskus senaste vecka och samlade på mig pysselmaterial för ett och annat projekt.

Det här ska bli tårtfat. Men nu är jag inte säker på om jag ska limma ihop tallrikarna med de små glasvaserna emellan som jag ursprungligen hade tänkt. Eller om jag ska beställa riktiga metallställningar för tårtfat och borra och ha mig.

Köpte en liten påse med mormorsrutor för att de kan vara bra att ha.

Och i gratisrummet plockade jag med mig en finsk klassiker och en italiensk vägatlas.

Boken ska bli ett skrin för mina skatter och andra hemligheter. Men det här blir nog ett evighetsprojekt, det krävs både tid och tålamod för att skära ut boksidorna.

Som lön för mödan får man åtminstone material för annat papperspyssel.

Det brukar inte höra till mina rutiner att pynta för alla hjärtans dag.

Men nu hade vi två hjärtgirlander på köksväggen redan en vecka före Valentin.

Just nu har jag oerhörd lust att sprejmåla något med kopparfärg. Vet inte vad, och inte riktigt varför. Men har starkt på känn att jag kommer att köpa en burk målfärg innan de ovanstående projekten ens är klara.

 

3 thoughts on “Pyssel med ditt och datt

  1. Det är svårt att borra så att inte tallrikarna spricker och det tar länge än förväntat att komma igenom med borren. Det lyckades bra med tårtfatet jag gjorde till dig, men sen resten så var det svårt med. Det är knepigare än man tror med borrningen. Så du kan ju prova limma först och se om det hålls.

    • Okej, okej. Få se hur jag gör. Märkte att de små glasvaserna jag köpt inte står helt stadigt, så jag misstänker att det kan vara svårt att få dem limmade så att det håller ihop och blir ens någorlunda stadigt. Och sen igen är jag rädd att om jag limmar och det inte håller, så blir det ändå lim kvar på tallrikarna vilket gör det ännu knepigare att borra.

Kommentera

