En heldag på stan

Bästa starten på en lördag.

Brunch på Fazers café i sällskap av en god vän. I lugn och ro utan barn, men med massor med tid för prat.

Dags för dessert. Den maffiga chokladkakan var tyvärr inte alls så god som den såg ut. Kiss-kiss borde det däremot finnas på dessertbordet vid varenda brunch som dukas upp.

Nostalgi i skyltfönstret.

Det var väldigt nära att såväl brunchen som Kiss-kiss-nostalgin hade blivit censurerade. För då jag någon timme senare skulle plocka fram kameran och fota en cappuccino och en glass var kameran borta. Spårlöst försvunnen, i ett kamerafodral som inte hade mina kontaktuppgifter i sig. Vi gick shoppingrundan baklänges, och som tur var fanns min kamera på hittegodsavdelningen i det stora varuhuset i centrum av stan. Antagligen hade den fallit ur min väska då jag betalade på barnavdelningen. Och jag var så innerligt tacksam för att den kom fram igen.

Bra shoppinghumör igen då kameran var återfunnen. Leksaksbutiken Tingeling var den absolut mysigaste butiken vi var in i. Vilken lyx det var ändå att hänga på stan en hel dag och bara ströva runt dit vi fick lust att gå.

Och då jag kom hem fick jag det varmaste mottagande jag någonsin fått. Amos stod i tamburen och bara skrattade och skrattade och tittade på mig. Skrattet bubblade ur gullungen som gått och blivit en riktig mamis på sistone. Ett nytt ord hade han förresten lärt sig säga medan jag var borta: köttbullar. Öttbuua låter det ungefär. (Kanske inte direkt vad jag väntat mig skulle vara hans andra matord – buuuööö för bröd var det första.)

2 thoughts on “En heldag på stan

  1. Det där lät som lite Pippi fasoner, shoppingrundan baklänges 🙂
    Måste nog säga att dagen också gick i historien som dagen då jag lämnade chokokaka. Allt ska man uppleva:) Men vi gör det på nytt och hoppas på mera Kiss-Kiss karameller och annan kaka nästa gång.

Kommentera

