Bulla, bulla, bulla!

Det är inte så illa att ha en man som är hemmapappa.

Särskilt inte då han bakar bullar. Vansinnigt goda sådana dessutom.

Hannes var också med och bakade. (Det han räknar är förresten inte mängder i receptet, utan antal foton jag får ta. Det här var tredje och därmed sista bilden.)

Mums, sade Amos. Nånej, han sade nog inte mums. Men han sade b(u)lla, b(u)lla, b(u)lla.

Mums, sade Hannes.

Och MUMS, sade jag.

Det var andra gången mannen bakade bullar hemma hos oss. Första gången var då Hannes var nyfödd och mannen hade sina allra första veckor pappaledigt. (Och min premiär för bullbak – ja, den har inte inträffat än. Varken som hemmamamma eller under tiden före det. Den som väntar på nåt gott … väntar förgäves. Ingen idé att jag ens försöker mig på bullbak då mannens bullar är oslagbara.)

 

2 thoughts on “Bulla, bulla, bulla!

  1. Ojdå! Inte visste jag, att han kunde baka bullar som ser sådär goda ut. Kanske man får smaka på en någon gång? 😉

    • Månne inte, om du lägger in beställning i god tid. Eller vad vet jag, själv har jag ju vardera gången måstat föda barn först för att få smaka på bullarna. Man kan kanske säga att jag först haft en bulle i ugnen, och sen har det varit mannens tur.

Kommentera

