Gårdagens outfit

Sällan jag bjuder bloggläsare på dagens outfit, men nu tänkte jag faktiskt göra det. Tycker jag lyckades särdeles väl med färgkoordineringen igår. Jag brukar verkligen inte klä upp mig då jag går till lekparken. Bara tänka att det ska vara vädertåligt och bekvämt, och inte alls fundera på hur helheten ser ut. Men igår då jag kom ut genom dörren hajade jag nästan till, för till och med jag såg att klädseln blev lite lustig.

Inte ens en treåring skulle väl lyckas färgmatcha så här smakfullt och stilrent. Nästa gång får jag satsa på accessoarer i cerise och gredelint också, så är missmatchningen av färger komplett. Nåja, det passade väl bara bra bland alla färgglada sandlådeleksaker.

Jag är åtminstone nöjd med mina nya träningstajts. Minst lika nöjd är jag med mitt policybeslut att det är okej att klä sig i trikåer då man ska hänga i lekparken. Vill minnas att jag ifjol våras reagerade på att träningstrikåer och färggranna träningsskor verkade vara uniform bland en del mammor i lekparkerna i Stockholm. Och mittiallt klär jag mig så själv. Det är minsann inte ett försök vara trendig, utan snarare att klä sig i det bekvämaste man har. Sedan jag började springa i trikåer för tre år sedan har jag tyckt att det är ungefär det skönaste plagget som finns. Men hittills har jag ändå känt mig lite obekväm att gå klädd så i andra situationer än då jag tränar. Nu har jag tydligen kommit så långt att trikåerna är bekväma både på kroppen och i knoppen.

 

3 thoughts on “Gårdagens outfit

    • Lucky you som valt smart yrke! Kommer ihåg att jag i nåt skede av vad-ska-jag-studera tänkte att jag borde bli fysioterapeut för att alltid få gå bekvämt klädd på jobbet. Men kanske inte värt ändå att byta bransch bara av den anledningen.

Kommentera

