Jeanskjol – återbruk av mammakläder

Såg en bild på en verkligt snygg jeanskjol sydd av gamla jeans i en sygrupp jag är med i på facebook, och tänkte att jag måste testa jag också.

Perfekt tillfälle att utnyttja gravidkläderna. Slaktade en mammaskjorta och ett par efter-preggojeans i storleken där mitt mellan mammajeans med magmudd och min vanliga storlek.

Kul att få komponera alldeles själv och pimpa med lite spets.

Slutresultatet blev så här, och jag blev riktigt nöjd. Hade verkligt stor hjälp av det här blogginlägget. Sydde mittdelen av kjolen, det som kallas klockad volang, enligt en väldigt bra beskrivning på den bloggen. Inspiration hittade jag även här, här och bland de färdiga kjolarna hos Lantlollorna.

 

Kommentera

