Stopp på vägen

På vägen norrut stannade vi, som vi brukar, först hos fabo Mikki, sedan i Juustoportti.

På vägen söderut stannade vi i Ikea i Tammerfors.

Hannes lekte för första gången i lekrummet, Småland som det kallas.

Lyxigt stort och fint lekrum.

Där trivdes killen fint.

Och lillebror trivdes då han fick leka i fred på barnavdelningen.

Känns som om allt är större och bättre i Ikea i Tammerfors jämfört med Esbo. Också handelskassarna är större – och har hjul. (Kanske det finns sådana också i Esbo, men jag har inte råkat se dem.)

Fina pysselidéer hade de också, men rävar har jag faktiskt redan pärlat hemma.

 

6 thoughts on “Stopp på vägen

    • Jag väntar så på att huvudstadsregionen ska få ett till större Ikea, men samtidigt tycker jag att det är så bekvämt än så länge då det är nära.

    • Jo, det var riktigt bra. Talade om lekrummet med honom då vi var i Esbo-ikea senast, men då kom jag att tänka på det först på vägen ut. Nästa gång tror jag vi provar leka där.

  1. Ja,a. Hannes trivs tydligen bättre i Ikeas lekrum än då kusin Matias lämnades i lekrummet på Ikea i Haparanda för ca 7 år sedan. Kan väl säga, att vi felbedömde hans intresse för fint nytt lekrum. Bättre blev det inte av att de inte förstod ringa oss då stackarn grät över att ha blivit lämnad ensam. 😔

    • Oj nej, stackars Matias. Underligt att de inte förstod att ringa er. Var faktiskt lite förvånad över att Hannes så gärna ville bli ensam där, på ett helt nytt ställe. Men samtidigt förstår jag honom – lekrummet såg inbjudande ut, och så tycker han väl det är skönt att få göra helt egna grejer också.

Kommentera

