Trädgårdsgöra

Ett tema för veckoslutet var att jaga maskrosor.

Kuva dig, din jäkel.

Med ett vettigt redskap blir maskrosjakten om inte ett direkt nöje, så åtminstone en uthärdlig syssla.

Förutom maskrosor fick vi upp en hel del maskar. Det här var en huggmask enligt Hannes.

Amos hjälpte också till och rev upp ”maskrosor” och lade dem i ”skottkärran”.

Hannes tömde lass efter lass med maskrosor ur sin skottkärra. Det här lasset hoppade ändå av innan jag kippade.

Chokladmynta har genast blivit min favorit. Gör morgonyoghurten till en festmåltid och passar oerhört bra till vaniljglass. Kan tänka mig att den också lyfter bananglassen till helt nya höjder.

Och visst piffas kvällsmålet upp av lite örter det också. Citronverbenan är jag riktigt förtjust i, men ananassalvian tycker jag fortfarande att doftar mycket bättre än smakar.

 

Kommentera

