Broderier men inga bryderier

Jag börjar se vissa tendenser i mitt loppishamstrande.

Broderade dukar. Fläckiga, håliga, slitna saker som jag ska pyssla något av. Den i blått (som den finurliga försäljaren kommenterade med att hålen ju i alla fall är symmetriska) ska kombineras med jeanstyg och bli en necessär eller en väska eller något helt annat. De andra har jag ingen aning vad de ska bli, bara kände på mig att de ska bli något. Utmanar mig själv med detta blogginlägg att faktiskt pyssla något av dem, inte bara låta dem ligga bortglömda i något skåp.

Korsstygn samlar jag också på mig, svanarna ett fynd från Åkers, rosen ett broderikit jag fick som present och påbörjade som barn, men som ännu inte har blivit färdig. Får nu se vad jag ska göra av dem.

 

Kommentera

