Kvällsrutinen – att peda i Pönteri

Cykelturen blev nästan en kvällsrutin för mig och Hannes i Pönteri.

Inte mig emot, promenad i kvällssol slår sällan fel.

Det som inte hörde till rutinen en måndagskväll i Småbönders var mängden motorcyklar.

Tyvärr räknade vi inte, för det hade varit riktigt intressant att veta hur många som körde förbi oss. Hannes sade att det var hundra, och så många vet jag att det inte var. Men många tiotal var det, och då jag efteråt läste att 250 motorcyklar varit på en träff Småbönders den kvällen började jag ändå fundera att 100 kanske inte var så långt från sanningen.

Hannes hälsade och de flesta vinkade tillbaka.

Här hade vi just svängt av vägen och studerade i stället de långa skuggorna. Och tur var det, för då kom svansen med mopeder och cyklar efter motorcyklarna. Hannes tycker inte alls om mopoljudet så jag tror det var bra att vi mötte mängder med motorcyklar i stället för mopon.

 

Kommentera

