Turistande på Kimitoön – torgkommers och Sagalund

I onsdags för en vecka sedan hade vi Amos kummisetä och kummitäti på besök. Vi inledde på torget i Dalsbruk.

Lunch på Four C.

Sedan for vi till Sagalund. Väldigt många år sedan jag var där senast.

Kimito Pedagogi.

Sandskrift.

Griffeltavla med hartass.

Spännande att se hur det såg ut i en skola förritiden, även om Hannes nu egentligen inte heller vet hur det ser ut i en skola nuförtiden.

Gungstol i sidled.

Falla gård.

Härliga fönster.

Roliga leksaker på verandan.

Intressant golvmatta.

Fina takmålningar.

Tjusig bikini.

Den här apparaten var spännande. Vet nog inte om jag haft lust att sätta mig under den.

Inte ens för att få fina lockar i håret.

Ja, jag tycks vara fascinerad av paradhanddukar just nu.

Och av brickband också.

Fin modell på blombord.

Ett härligt lusthus.

Som visade sig vara en lekstuga. Bra idé det här också för hemmabruk. Lekstugeperioden är väl en ganska kort tid, och om man i stället har ett lusthus som en luftig lekstuga så kan de vuxna överta lusthuset då barnen vuxit ur lekstugeåldern.

Ladugården.

Spännande då man fick röra och testa och veva och greja.

Vacker glasflaska i bränne.

Porslin i min smak.

Jag var överraskad av på hur många ställen barnen fick leka och pröva på olika saker.

Lilla Sagalund.

Villa Sagalund var stängt, det får vi ta en annan gång. Blir alldeles säkert flera besök till på Sagalund, för det var en verkligt trevlig upplevelse för både vuxna och barn. Jag hade glömt hur stort Sagalund är och hur mycket där finns att se och göra.

Stickgraffiti.

Och dasspoesi av Parus Ater.

 

Kommentera

