Hyllning till en hängmatta

I många, många år har jag överst på min önskelista haft en hängmatta och sedan innanför parentes en plats att ha den på. I höstas fick jag en plats att ha den på, och i julklapp fick jag presentkort på en hängmatta. Ändå har det tagit ända tills augusti förrän jag beställde den. Tills det blev sommar på riktigt alltså.

Nu är den här, och jag är alldeles förtjust.

Jag är förstås inte den enda som gillar den.

Valde en tvåpersonersmodell för att vi säkert ska få plats. Är man ensam kan man ligga på tvären, och det passar ju bra om man tycker det blir långrandigt att ligga på längden.

Mys!

Underbart skönt att ligga där under björkarna. I dag har jag hängmattat så mycket att det gungar i huvudet nu ikväll, också då jag sitter prickstilla och spiknykter i gungstolen.

Dessutom har uttrycket att hänga vid studsmattan nu fått en helt ny innebörd.

Gissa vem som är glad över att det lovas ypperligt hängmattsslapparväder i en vecka framöver.

 

Kommentera

