Symester – blev det till nåt?

Tja, det blev nog inte så mycket av min symester måste jag erkänna. Inte alls så många sytimmar på verandan som jag hade tänkt mig. Sysslade och pysslade väl med annat i stället. Sydde vimplar och kjolar och inte värst mycket mer. Men det var ändå bra att jag hade symaskinen med mig.

Till exempel då man två kvällar före festen inser att killarnas festaccessoarer inte är med. Varsin fluga av trikåtyg blev det då. ”Men mamma vi har ju ren flugor i Esbo” var Hannes första kommentar. Jo just det, men de var i Esbo och vi i Åkers. Beskrivning till flugorna hittade jag här (på engelska).

En påse för smutstvätten blev det också, men resten av syprojekten är fortfarande opåbörjade.

 

Kommentera

