Höst

Det är konstigt hur snabbt man vänjer sig. Idag har det känts fullständigt okej att det är höst. Komma hem efter lekishämtandet, klä sig i långbent och yllesockor, natta Amos på balkongen och plocka fram pysselsaker åt Hannes och vara inne precis hela eftermiddagen och kvällen. Det var rentav skönt att stänga fönstren i rum efter rum för att det drog kallt. Idag har jag köpt höstens första nystan garn. Lär väl inte ta många dagar innan jag tänder ljus och kanske till och med dricker te i soffan på kvällen. Kura och mysa och allt det där. För jag gillar ju faktiskt hösten när den väl är här. Det är bara övergången mellan sommar och höst som gör mig så vemodig och bakåtsträvande och junilängtande. Men nu börjar jag vara mentalt redo, nu är det läge för färgsprakande träd och sockstickning.

 

Kommentera

