Loppisletarlistan

Har länge haft en loppisletarlista på gång, och jag skulle ha behövt den senast idag. Det hände sig ett antal gånger i somras att jag stod i ett hörn på något av de otaliga loppisarna vi besökte och pillade på telefonen och letade i arkivet på min egen blogg (eller alternativt pillade på kameran och försökte hitta rätt ruta bland tusentals bilder på minneskortet). Hur såg mina blåvita tallrikar ut egentligen? Eller de gröna? Och hur många lampskärmar hade jag hittat?

Därför kommer det samlat här på ett och samma ställe, för eget bruk.

Underrede så att jag kan göra ett bord av trettioskylten (hoppas den blir klar innan jag fyller fyrtio).

Lampskärmar till en lampbukett (eller om det projektet visar sig för svårt att förverkliga blir de kanske till en ljusslinga).

Flera av dessa plåtburkar med kaffe, socker etc.

En väggbonad med Lyssna till den granens susning.

En trasmatta (eller två) som passar in i färg och stil och storlek vid diskbänken. (Attans vad svårmatchade trasmattor kan vara.)

Glas- eller kristallskål att göra kupa av (köpte en, men den är så fin att jag knappast vågar borra i den).

Knoppussel att göra kylskåpsmagneter av (jo, jag har letat igenom vår låda med pussel, men vi har inget lämpligt att offra just nu, skulle därför gärna till exempel hitta ett inkomplett i gratisrummet på kierrätyskeskus).

En stegpall att klistra gamla tidningsannonser på. Men jag antar att det blir enklast att köpa en ny pall att dekorera.

Landskapsporslin som kompletterar denna udda samling jag nu har.

Helst brittiskt blåvitt landskapsporslin, men jag tycks ju vara väldigt flexibel.

Jag letar förresten inte bara saker åt mig själv utan också åt andra:

Mera blåvitt landskapsporslin, med just exakt det här motivet.

Och en barnvagn.

 

Kommentera

