Lite loppis igen

Det hände sig att jag en hösteftermiddag då jag var på väg att köra förbi Tenala fick sommarfiilis och svängde in dit loppisskylten pekade.

Till Jalles loppis, som vi besökte också tidigare i somras.

Med dessa två hjälpredor i släptåg gällde det att handla snabbt och effektivt.

Jag köpte bland annat en trälåda, en primaverakastrull och en Finlandskarta, som väl hemkommen visade sig vara alldeles oerhört inpyrd med tobak. Har ni tips på hur man får bort tobakslukt? Hittills har jag – med föga övertygande resultat – testat att vädra den utomhus och ha den inne i ett rum med ättika i skålar.

Trälådan passade i alla fall ypperligt för det jag tänkt – att förvara killarnas krattor och spadar i källaren i Åkers.

Under samma helg loppisshoppade jag också i Vreta.

 

Kommentera

