Fiilisbilder från hösten – huvudstadsregionen

Har lite lösa bilder från hösten, som inte riktigt hör ihop på något sätt. De får gå som ett bildsvep ändå.

Det var den där solen och den där stranden. Den här dagen var vi äventyrliga och gjorde en liten runda åt motsatt håll vi brukar.

Men mest var vi vid Mattbystranden ändå.

Nån enstaka gång irrade vi oss in till stan också. Och jag irrade rejält, för mittiallt stod jag i kön till en Starbucks som snart skulle öppna. Starbucks är inte min favvo, men då någon bjuder på gratis kaffe mot att man själv är en provkanin till kund för att se hur jobbet löper för den nya personalen – ja, då kunde till och med jag tänka mig att ställa upp. Kaffekedjan kollar helt enkelt upp hur de nyanställda jobbar, jag tror att det handlar om så mätbara grejer som hur länge det tar att fixa fram en frappé och hur många leenden kunden möter.

Kaffet var väldigt gott i alla fall, och sällan har jag i Finland mött så många leenden och så mycket small talk under en och samma förmiddag.

Amos irrade runt på Akademens barnavdelning.

En annan dag stannade vi i Angry Birds-parken i Storåker, lämplig mutpaus på vägen till Kierrätyskeskus.

Kul arkitektur har de i Storåker– tänk att jobba i en pyramid.

Hannes fick vänta i över en månad efter sin födelsedag på att det skulle bli en regnig lekismorgon så att han fick gå med nya paraplyet till lekis. Av minen att döma tyckte Amos inte längre att hans present åt brorsan var så bra, tror att han gärna hade behållit paraplyet själv.

 

Kommentera

