Julljus i huvudstaden

Hade några ärenden in till stan senaste vecka. Och eftersom jag tog barnen med mig behövde jag en motivering för oss att åka in allihopa. Motiveringen blev att kolla på julljusen.

Vi började med Forum.

Esplanadparken var det egentliga målet.

Vackert var det.

Och det här är sista fotona jag tog med min kamera. Sedan landade kameran i stenfoten på Runebergstatyn och det sade krasch. ”Mamma, man ska inte håsa, då går ens saker sönder” sade Hannes femtioelva gånger den kvällen och följande morgon. Han har så rätt, så rätt. Kom ihåg det i julstressen: man ska inte håsa.

Sen åkte vi karusell och drack glühwein och hade det allmänt julmysigt, men några bildbevis finns inte av förekommen anledning.

Kommentera

